måndag 20 mars 2017

Min nya kruka.


Hej alla kära bloggläsare! 

Idag har det varit en som vanligt innehållsrik dag 
med många möten av olika slag. 
Det var liite vår i luften på cykelturen till och från mitt arbete. 
Det är ju trots allt vårdagjämning idag.

På söndag ändrar vi ju dessutom om till sommartid så 
lite skillnad i vädret ska väl märkas...😊

Jag måste visa er min fina kruka från Klong 
som jag köpte för födelsedagspengar. 
Jag har spanat in den ett tag och nu slog jag till.
Krukan är i tre delar och man kan kombinera på lite olika sätt.

Man kan ha den utan den gråblå innerkrukan , alltså vit med mässingsfat. 
Man kan förstås även ha ett silverfat under krukan. 

Här är den i sin helhet med lite brudslöja i. 
Jag har även testat att ha röda rosor och murgröna i den. 

Nu blir det lite rester av gårdagens kycklinggryta här. 

Ikväll är det premiär för "Halv åtta hos mig". Det var så länge sedan jag följde denna serie och nu känner jag att det är dags. För några år sedan tittade vi ofta på detta program. Detta kommer att följas av Husdrömmar och Bonusfamiljen, två andra riktigt bra program. Måndagen har blivit en riktig TV-kväll. En promenad och lite annat ska också hinnas med.   













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar