söndag 12 mars 2017

Jättetrevlig kväll med Melodifestivalfinal, rätt vinnare, spel, snacks, goda drycker och trevligt umgänge.

Söndagen är här och jag går och nynnar på årets Melodifestivalvinnarlåt, 
"I can´t go on" med allas vår Robin. Rätt låt vann även detta år. 
Jag var lika glad i år som förra året när Frans vann.


Gårdagen började med att maken och jag hade vårrensning i trädgården. 
Maken har fortsatt med räfsning och rensning även idag och just nu är han på tippen och tömmer ett fullt släp. 
Jag städade även ur både växthuset och lusthuset igår och det blev riktigt fint.
Nu är vi redo för våren..... 👍😊

På kvällen blev vi hembjudna till Olivers pappa Jonas och Yvonne. 
Johanna, Johanna och Oliver var förstås också där. 
Vi tittade på Mellofinalen, spelade spel och hade så trevligt. 
Vi åt snacks och andra goda tilltugg, drack vin, kaffe och whisky. 
Johanna (Yvonnes dotter) provade sin fina balklänning, 
som hon och Johanna har beställt på nätet. 

Några av oss, jag t.ex var supernöjda med vinnarbidraget eftersom Robin Bengtsson var min absoluta favorit detta året. Redan då jag hörde låten första gången så sa jag att den låten ska/kommer att vinna. Det blev en del glädjetjut men också några mer missnöjda stämmor från soffan när det stod klart vem som var vinnaren 2017.😊 😍


Årets programledare, superduktiga och proffsiga David och Clara, också Hasse. 😊 



Johanna och Johanna testar balklänningar.

Och Oliver och Johanna tog en liten svängom.


Johanna har fotograferat Oliver och Johanna.
Oliver bjöd sin svärmor ( läs undertecknad) på en god whisky 😁.  

Och här har Johanna även fångat oss föräldrar på bild. 😉 

Sylle visade med hjälp av Oliver allt som han har lärt sig, Sylle alltså,inte Oliver.😉   

Så gullig!

Kvällen avslutades med kul spel innan maken och jag promenerade hem.  


Och när vi sa tusen tack för en jättetrevlig kväll, så hade Sylle redan somnat i soffan.🐱

Fortsätt nu att njuta av er söndag och kram på er!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar