onsdag 29 mars 2017

Musse, vår katt med en härlig personlighet.

Vår fina katt😸😹😺😻😼😽 är en rolig filur. 
Hon är en sann personlighet med en massa olika ljud och tokerier för sig. 
Hon och jag "pratar" väldigt ofta med varandra. Hon svarar nyanserat och med olika ljud för olika saker. Hon har kunnat apportera som en hund sedan hon var en liten kattunge. Kanske inte lika ofta nu, men hon kan fortfarande....  

Varje dag är hon till glädje för oss och vi får oss ofta ett gott skratt. Hon älskar att bli borstad och klappad bakom öronen. Hon gillar också när husse ger henne nackmassage. Då njuter hon med stängda ögon. När vi sätter oss och ska spela kort eller äta eller bara umgås vid matbordet så lägger hon sig raklång vid Johannas fötter och ska bli klappad.

Hon är nyfiken och mycket intresserad av allt nytt som jag kommer hem med. Allt från nya blombuketter, krukväxter, krukor, ljusstakar och annat. Hon märker det direkt och ska bekanta sig med det nya. Hon är bäst i familjen på att se när jag köpt eller fixat något nytt.  





Vid en gäspning kan hon se så här tokig ut! 😾😊

Ha en fin kväll hörru ni och kram från mig och Musse!!!

2 kommentarer:

  1. Och du är riktigt säker på att hon inte fräser åt dig? Vilka fina bilder på Musse! Kram från Ystad

    SvaraRadera
  2. Det har varit helt lugnt på den fronten nu ganska länge, men igår blev hon skrämd av några papper och då fräste hon och morrade en del. Jag har dock lärt mig av kloka Johanna hur jag ska bete mig i dessa situationer och det fungerar som tur är. Kram och ha det fint! Anneli

    SvaraRadera