måndag 27 mars 2017

Inköp av blommor, umgänge med föräldrar och bror.

I lördags på förmiddagen, (ganska tidigt) kom min brorsa och Henning hem till oss och fikade och umgicks en stund. De hade varit i Rögle och fiskat i ottan och nu var de både frusna och hungriga. Efter några ost-skinkbullar och kaffe hos syrran/faster så mådde de som prinsar igen. Henning är en så charmig liten kille. Han är intresserad av det mesta och ville t.o.m ut och titta på mina blommor i trädgården. Han visste minsann en hel del om olika vårblommor, gulleplutten!! 🌷🌹    



I torsdags på min lediga dag kom mina kära föräldrar och hämtade upp mig på förmiddagen och så åkte vi till Malmö för att köpa massor med fina tulpan och hyacintlökar för en spottstyver. 

Jag köpte även en stooor Myrten, planteringsjord och gödning.

När vi kom hem så köpte vi med oss goda pizzor och åt lunch tillsammans med Johanna. Lite kaffe på det och sen åkte mina föräldrar hemåt  igen.
Min mor skulle då hem och plantera några av alla sina hundratals lökar.  🌷🌷🌷🌷

Vacker och kritvit Kamelia. 

Solgul och doftande mimosa.


Och i fredags så åkte jag med brorsan, Henning och Annabelle
till mina föräldrar för att umgås och äta supergod kålpudding.
Det blev en runda i trädgården också förstås, där mors lökväxter blommade för fullt.

Därefter visade barnen sina kortkonster för oss, ja även min bror ♠♢♡♣. 




Kan du nåt korttrick då, pappa???

Nu är det måndagskväll och jag är hemma efter en lååång arbetsdag som avslutades med ett möte i Lund. Där blev vi bjudna på mango, banan, kiwi, vindruvor, ostar och kex. Så gott!


Nu efter en snabb och väldigt sen middag så är det dags för " Vem bor här". 
Det kan man ju inte missa.... men först måste jag fixa en kopp kaffe eller två.

Ha det toppen och kram från mig! 💙💙



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar