lördag 18 mars 2017

Ystad tillsammans med min mor.

Vid mitt senaste besök hos mina föräldrar så tog mor och jag 
en liten tur till Ystad. Vi strosade runt i det ljuvliga vintervädret, tittade i affärer, åt en god middag på stan, shoppade lite, var på bokrea och hade det väldigt bra. 





Mariakyrkans torn. 



En vacker and i dammen blev förstås också förevigad. 

Vi åt en underbart god fläskfile´med krämig potatisgratäng och rödvinssås till lunch. 

Vi shoppade en massa blommor också förstås. 🌷🌸🌹🌺🌻🌼

Mor gjorde en god räksmörgåstårta som vi åt innan jag körde hem.
Detta är en räktårta som vi ofta åt när jag bodde hemma. Det är franskbröd, vispad grädde blandad med chilisås, kokt ägg, räkor, dill, citron, sallad och tomat.
Enkel att göra och supergod.  😋  

Den ska serveras på detta rostfria fat, precis som när jag bodde hemma. 😋


På kvällen blev det lite godsaker hemma framför TV:n med familjen.
Goda charkuterier, kex, ost och Snapple, hela familjens favoritdryck, speciellt den med citronsmak.      


Efter ett skönt bad, en god frukost och tidningsläsning i lugn
och ro är jag nu redo för denna regniga lördag i mars.

Ikväll blir det mysigt elvaårskalas hos sötaste Annabelle.

Kram på er så hörs vi snart igen!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar