måndag 14 november 2016

Farsdags firande med middag hemma hos oss.


Igår firade vi Fars Dag med middag hemma hos oss. Det var tre uppskattade fädrar som firades hemma hos oss denna dag, min far, Mårten som firades med paket av Jakob och Johanna samt brorsan som firades av Annabelle och Henning.  

Jag dukade i vitt, grönt och silver i den gnistrande novembersolen.
Middagen bestod av porterstek med potatis, rikligt med sås, tranbärsgele´ 
inlagd gurka, grönsaker och hembakat bröd samt öl och vin i glasen.   

Till dessert hade vi äppelkaka med vaniljsås. 

Allt blev mycket uppskattat och vi hade en så trevlig eftermiddag 
tillsammans alla tre generationerna. 

Dagens dukning.





Oliver och min far hade mycket att prata om.


Maten är framdukad och det är dags att ta för sig. 

-

Mor och far och brorsan. 

Annabelle och Lize pratar engelska och har kul!




Johanna trivs med Oliver i närheten och med god mat på tallriken.

Och ännu ett kärt par, Jakob och Lize! 




Okej då mamma, EN bild till. 


Mor och jag tillsammans med Johanna och Oliver.

Henning har fått kinderägg av faster. 

Jennifer och Annabelle myser i nya fåtöljen.

Jag hoppas att ni har en utmärkt måndagskväll.
Vi har precis ätit goda rester och det är ju en finfin bonus när man har gäster.

Kram på er från @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar