söndag 6 november 2016

Hotellfrukost och morgonpromenad i ett soligt Uppsala.



Nu blir det ett sista inlägg från Uppsala. Anledningen till att det har blivit några extra inlägg därifrån ja, förutom att jag blev förälskad i denna stad direkt så är det att flera av mina bloggläsare faktiskt bor i eller kommer ifrån Uppsala. Nåväl, den andra och  avslutande dagen på min Uppsalaresa inleddes med en god frukost på hotellet och sen blev det utcheckning. Därefter tog jag en extra lång promenad, denna fina och soliga morgon.  

Mitt hotell var fräscht och fint och ett extra plus för Josef Frank kuddarna i foaje´n.  


Jag älskar bacon och krämig äggröra.


Hotellet låg precis bredvid Linneträdgården.
Tyvärr så var den stängd för säsongen,
 men jag kikade in genom grindarna i alla fall.


När jag kom fram till Domkyrkoområdet, IGEN så mötte mig denna vy.
Jag kan säga att det var mer än jag som stannade och tog foton. 


På Gamla Torget.

Jag är så glad att jag gick denna lilla omväg på morgonen och fick se dessa vackra byggnader i soligt höstväder.
När jag var där dagen innan var det grått och duggregn.


Gustavianum, som ligger mellan Universitetshuset och Domkyrkan. 

Soluppgång!


Hösten är så fin!

Den här bänken bland alla höstlöven påminde mig
om en bild där alla fyra ABBA-medlemmarna sitter på en parkbänk. 

Ännu en bild på "Carolina Rediviva", här i morgonljus.

Och nu var jag så nära Botaniska trädgården så det fick bli en sväng dit igen. 

Den här statyn missade jag när jag gick här i skymningen dagen före. 


Och slottet i gryning istället för i skymning.

Statyn med namnet "Glunten och Magistern" i Carolinabacken vid slottet.


Jag vandrade flera gånger längs med den vackra Fyrisån.

Liknande den här bilden såg jag på Facebook
veckan innan jag åkte till Uppsala.

Nu kunde jag ta en likadan bild själv.  


Efter konferensavslutningen där bl.a en panel svarade på våra frågor hade jag en stund över till att gå i några butiker, ett galleri och lite annat innan det var dags att ta tåget hem till Skåne igen.






Det blev några saker att ta med hem, en lampskärm, en ljusstake,
lite tyg, några julklappar, gott te och en poncho.

Nu får ni allt ha en skön söndag.

Om en stund ska Johanna och jag iväg på brunch,
en present från maken/pappan.

Vi hörs lite senare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar