onsdag 16 november 2016

Visit i Lund.

Idag har jag varit på Kristallen och jobbat. Efter APT blev det lunch på restaurang "Höjdpunkten" med fin utsikt från sjunde våningen. Med trevligt sällskap av kolleger och en god bakad potatis med laxröra och sallad så blev lunchen till en angenäm upplevelse. Åsa och jag festade till det lite extra genom att dela en citronpaj till kaffet efter maten. Vi hade så kul sen och fnittrade som två tonåringar. En dam vid hissen kommenterade att det var så roligt att se och höra två så glada damer. 
Hahaha, ja vi har kul och är båda lite småtokiga. 

Nedan två bilder från en innergård på Bredgatan. Visst är det fint?
Här är säkert underbart att sitta och fika på sommaren.  



Här har jag blivit bjuden på sonens underbart goda och matiga paj.

Vid senaste shoppingen i Lund gick jag in på Lexis fina pappershandel på Gråbrödersgatan. Om man gillar Tintin så finns här superfina Milou i olika storlekar.


Här sitter den största.


Domkyrkan i höstdis.


Den här krukan fotograferade jag på Tehuset Java. En sådan fin kruka fick jag i 40 års present och den håller stilen än. 

Det är mycket blått-vitt på Java just nu. Jättefint! 

Några nyheter från "Voluspa" också.

Den här läckra julkalendern från Ahlgrens skulle smaka bra i adventstider.

Ikväll är det ett nytt avsnitt med Bönderna som fortfarande söker en fru.
Johanna och jag ska dessutom festa på varsin Napoleonbakelse kvällen till ära.

Ha en skön kväll så hörs vi snart igen!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar