lördag 5 november 2016

Vad är väl en middag på slottet, jo HELT fantastisk!


Hej igen, denna första lördag i november. 

Jag har ju fortfarande inte berättat för er om när jag var på en helt fantastiskt trevlig slottsmiddag på Uppsalas vackra slott för några veckor sedan.

Det var en av kvällarna då jag var på konferens som 
vi konferensdeltagare blev inbjudna till denna middag.


Efter en hel dag med intressanta föreläsningar på "Uppsala Konsert och Kongress" (UKK), så blev det en snabb tur till hotellrummet för lite uppfräschning inför kvällen. 

Efter ett besök i Domkyrkan, en promenad i Botaniska trädgården och lite annat så var det dags att styra stegen mot det vackra rosa slottet, vackert beläget på en höjd i centrala Uppsala.

Nu är jag framme på slottet.


Vackra blomsteruppsättningar i varje vrå.

Skumpa på gång!

En liten rundtur i de vackra gemaken, fick det ju bli förstås.



Här står det alkoholfria mycket goda mousserande vinet.
Självklart var det alkoholfritt, vi var ju här i egenskap av 

representanter från "Drogfokus" 2016.
 

Skål på er från Uppsala slott och Rignellskan.

Det mesta är klart, det är bara de levande ljusen som ska tändas också.

Detta supertrevliga gäng lärde jag känna vid minglet.
Vi satt sedan tillsammans under middagen och hade så himla kul!    


Ljusen är tända och förrätten är framdukad. Vad är det som saknas, vi gäster förstås.



Till förrätt blev vi serverade en god laxpate´med kräftsallad,
dilldressing och västerbottensbröd.  

Huvudrätten bestod av hjortmedaljonger ( så möra) med
trattkantarellsås och rostade rotsaker. Här blir Anna Liv serverad. 


Jag tillsammans med Robin Hedberg, en ny och trevlig bekantskap.
Alla vid mitt bord vara helt överens om att vi hade hamnat vid det trevligaste bordet med de gladaste och roligaste gästerna. 

Och de här båda, så kul vi hade. 




Desserten på väg!
Havtornsglass med lakritsrippel och en
helt underbart god  vaniljsås. 

Den goda glassen, även om någon vid vårt bord trodde att det var laxpate´n som hade kommit tillbaka. :)  Jag säger inga namn.....

Vackra och fantastiskt trevliga Linda! 

En av kvällens talare var Gabriel Romanus f.d socialminister.
Romanus har även varit VD på Systembolaget och har varit och är en engagerad debattör för en restriktiv alkoholpolitik.  

Tack för dina kloka ord, Gabriel Romanus.

Kvällens utmärkta underhållning stod Hannah Nilsson
från Uppsala University Jazz Orchestra för.  

Vi hade äran att ha dessa två mycket trevliga tjejer vid vårt bord,
Anna-Liv och Ella. Anna Liv arbetar som projektledare inom Uppsala universitet och var även kvällens konferencier, vilket hon skötte galant.
I slottsvalven träffade jag även en av dagens eminenta föreläsare, Elisabeth Punzi.

Efter en fantastisk kväll med underbara människor, god mat, intressanta tal och musikunderhållning i den vackraste av miljöer så var det dags, att ta farväl av mina nya bekantskaper och traska hemåt mot hotellet denna höstkväll i Uppsala.

Jag traskade förbi Rådhuset "by night" och hittade även en del intressanta butiker som jag bestämde mig för att besöka nästa dag.

Men först blev det en natts vila i min sköna hotellsäng
med efterföljande god hotellfrukost.    



Ett upplyst Rådhus vid Stora Torget i Uppsala.

Kram från @nneli!  

2 kommentarer:

  1. Härligt att få se hur det såg ut i salen innan jag kom dit! Jag hade velat vara med tidigare. Tack för dina bilden nu fick jag se. Fantastiskt du skriver. Du verkar "spela in" allt som händer i huvudet... hur bär du dig åt? Med vänlig hälsning/R

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du!! Jag är så van att blogga och skriva så det blir ganska enkelt. Så roligt att du uppskattar mina inlägg och bilder! Ha nu en fin lördagskväll! Många hälsningar Anneli

    SvaraRadera