fredag 4 november 2016

Sköna gäster och idag rester.

Jösses, vad vädret kan växla från en dag till en annan.
Igår strålande solsken och idag grått och regn. 

Igår hade jag en liten damträff här hemma. 
Vi har arbetat/arbetar tillsammans och 
träffas i olika sammanhang. 

Nu var det dags för en liten höstträff hemma hos mig.
Vi hann med det som vi hade tänkt, nämligen mat och dryck 
samt en massa prat och trevligt umgänge.

Vi inledde med kaffe med smördegsbakelse som 
jag hade fyllt med äpple, mandelmassa och kanel. 









Agneta och Lisbeth, två fina kolleger från Veberöds skolområde.  

Kära Mona och Mia, så mycket kul vi har haft tillsammans under alla som vi arbetade tillsammans på Svaleboskolan och så kul att vi fortfarande har kontakt.

Innan gästerna åkte hem fick de fisksoppa med aioli och hembakat bröd.
Tack för att ni kom och tack för de fina värdinnepresenterna som jag fick.
En vacker lilja, en amaryllis, en liten fikus i en patinerad kruka, doftljus vanilj och  citrus samt en fin orkidee´i en liten kungakrona.
Doftljuset är tänt och blommorna så vackra och de njuter vi av nu. 






Nu är fredagskvällen här och det gillar vi.
 
Maken och jag har ätit fisksoppa, perfekt med rester.

Det har även vår katt gjort. Jag fastnade med min blusärm i kylskåpshandtaget när jag kom gående med min till brädden fyllda sopptallrik. Musse som oftast är precis framför mina fötter fick en ganska rejäl "portion" soppa på ryggen. Som tur är så var den bara ljummen och Musse satte sig glatt och slickade i sig soppan och verkade mycket nöjd. Nu ca en timme senare så "tvättar " hon sig fortfarande, den lilla stackaren.

Ha en härlig kväll, kära ni!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar