fredag 15 juni 2018

Fest med fina kolleger, lekar, musikquiz, paella och annat kul.


Idag är det skolavslutning för eleverna på skolorna där jag arbetar och jag önskar dem alla ett riktigt fint och avkopplande sommarlov. Igår kväll var jag på niornas avslutningsfest och det var som vanligt härligt att se tjejerna i pastelliga långklänningar och killarna i kostym.

Men nu var det inte det jag skulle berätta om, utan nedanstående bilder är från i onsdags när mellanstadielärarna, rektor och jag samlades hemma hos Carin för  sommaravslutning. Så kul och trevligt vi hade med lekar som leddes av excellenta lekledarna Sara och Emma, jättegod paella med sallad, bröd och ost och sist men inte minst Barbros goda cheesecake och ett musikquiz.

Min grupp vann inte men vi hade väldigt kul och det är väl det som räknas. 
Eller hur JAN????   😊😊😊😊

Nåväl, ett härligt gäng är vi och kvällen gick så snabbt, 
som den ju alltid gör när man har kul!

Paellan med en massa godsaker i!! 
       

Leken kan börja!

Jag har massor med kul bilder på mina lekfulla kolleger,
men vågar inte lägga ut dem här! 😊😊



Matlagning pågår!

Det delades under kvällen ut vackra buketter till kolleger som kommer att arbeta på annan skola i höst eller som har fyllt år eller gått i pension. 

Härliga lekledarna Emma och Sara! 

Anni och Sara matchar varandra så fint både avseende kläder och hårfärg. 

Carins fina lavendel har överlevt torkan.

Carin med den vackra maten.
Tack Carin för din och Anders gästfrihet!


Emma, fin i sina brillor! 

Ett fint foto på Marianne som hon inte visste om. De fotona blir ju oftast bäst!

Min goda portion!


Mmmm, så gott. Och vi fick massor med jordgubbar till! 

Som sagt så var det många avtackningar denna kväll.
Här är det Marianne som avtackar Barbro.
De flesta av dem som avtackades kommer jag att arbeta med
även framöver och det är jag glad över.


Och här pågår då musikquizet i kvällssolen.

Tack alla för en underbar kväll!

Ha nu en fin fredag alla kära bloggläsare och kram på er!

Nu ska jag cykla till jobbet och idag är det samling för alla elever i aulan inför sommaren och sen blir det en god lunch för personalen.

@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar