torsdag 7 juni 2018

Härligt firande av min kära mor!!



Igår firade vi min kära mor som ju fyllde 75 år för ett par veckor sedan. 
Hon bjöd sina syskon, barn med respektive och barnbarn på god middag på Sjöbo Gästgivaregård, denna soliga och fina söndag. 
Tyvärr hade en del förhinder, men vi som kunde komma hade några trevliga timmar tillsammans med god mat, dessert och finfint umgänge i en trevlig miljö. 
Därefter samlades vi hemma i mors och fars prunkande trädgård för "efterfest". 😃😃 

Gästis i Sjöbo är ett riktigt fint ställe med god mat i vacker miljö. 
Här hade vi bla. vår bröllopsfest för ett antal år sedan.....


Efter middagen samlades vi på altanen på baksidan där vi drack kaffe och åt en god rabarberpaj med hemlagad vaniljsås. För de som orkade fanns det dessutom ett våningsfat med goda kakor! 😊😊😊
     

Några ställde upp på ett foto och det blev så här fint!

Längst fram sitter mor/mormor/farmor/svärmor/maka Anita omgiven av sina yngsta barnbarn. Bakom dem står hennes äldsta barnbarn ( mina barn), hennes son, svärdotter och syster. 


Här är fotografen d.v.s jag, också med på bild.



Mina fina barn i solskenet på "Gästis" baksida.

Och Jennifer och Henning!!




Men vi började förstås med att äta en god middag inomhus. 

Jakob valde en hamburgare, modell större, som smakade utmärkt och som serverades med goda tillbehör. Hans yngsta kusin Henning blev också lite sugen på burgare och Jakob delade förstås med sig.

Jag och de flesta andra i vårt sällskap åt en supergod och mör, sotad fläskkarre´med avocadosallad, chilibea och stekt potatis. Så gott!
Dessutom god salladsbuffe´,hembakat bröd och goda drycker.
Henning hjälper sin farmor att öppna paket!

Min äldste!!


Mors syster och hennes man samt mors bror, också min far förstås.

Brorsan, Jennifer och mor.


Jakob pratar med min morbror, Arne.  


Annabelle och min moster Ingrid.


Mor dukade fram goda frukter, bär och vin hemma i trädgården! 

Mmmm, så gott!!

Härlig försommarbukett och titta så fint min mosters jacka, matchar i bakgrunden.
😊😊

Senare  blev det fotografering igen, enligt min mors önskemål.


Mors stolthet, hennes fyra barnbarn!



 Och här är hon ju själv med också!




Och nedan har gänget utökats med mig och brorsan.


Ja, vi hade en riktigt trevlig och mysig eftermiddag tillsammans.

Och alla är vi så glada över vår Anita!

Hon ställer alltid upp, är omtänksam och snäll!
Alltid pigg på att göra saker, resa och vidga sina vyer.
Passar barnbarn, manglar dukar, syr kuddar, l
agar god mat, bakar kakor, tårtor, piroger och annat som barnen eller barnbarnen önskar. Alla har de sina favoriträtter och och mormor/farmor tillgodoser alla önskningar. Ja, hon finns alltid till hands och alltid med ett gott humör. 
Så mycket kul vi har och har haft tillsammans på våra resor, små utflykter och annat kul som vi har gjort. Det är verkligen så härligt att ha en ung och vital mor!

Så ännu en gång, GRATTIS lilla mor och stort tack för en jättefin eftermiddag.

Kramar till henne och till er, mina läsare från @nneli! 

Nu är det snart dags att få sin skönhetssömn. 😊😎

I morgon är det FREDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar