lördag 30 juni 2018

Husmanskost och trevlig samvaro hos mina föräldrar.


Hej alla!
Här har jag varit uppe med tuppen. 😊 🐔
Det är en del att fixa med inför det stundande bröllopet i eftermiddag. 
Ja, det låter kanske som att det är vi som ska ha bröllop, 
men nej, så är det inte. 😊

Vi är bjudna på bröllop, men det är ändå en del att fixa med. Det ska bli fantastiskt roligt och vi ser verkligen fram emot att få vara med när finfina vännernas äldste son gifter sig med sin Malin idag! 

Igår kväll var vi hos mina föräldrar och åt en så god middag. Husmanskost när den är som bäst! Vad önskade vi till middag, undrade min mor. Vi funderade, ska vi grilla, ska vi ha helstekt kyckling, men nej vi ville ha kålpudding. Och så gott det är....

Dessutom hade hon gjort köttbullar. Så kålpudding, köttbullar med kokt nypotatis, gräddsås, rårörda lingon och inlagd gurka avnjöts på altanen. Mmmmmm, som vi njöt! 
Desserten gick inte "av för hackor" den heller. 
Körsbärs och rabarberpaj med vaniljsås och kaffe. 

Sen blev det en runda i trädgården tillsammans med mor 
för att beundra alla de vackra blommorna.  






Dubbel vallmo i fin färg!

Och nu hade liljan slagit ut! Magnifik!
Och som alltid så åt vi god kvällsfika i uterummet, när mörkret lagt sig.
Vi hade som vanligt mycket att prata om och många skratt blev det denna kväll!

Nu ska jag återgå till dagens sysslor här.
I morgon återkommer jag med ett inlägg från dagens fina sommarbröllop.


Ha en toppendag och kram från mig
@nneli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar