måndag 11 juni 2018

Födelsedagskalas för vår kära dotter!



Igår firade vi Johannas kommande 25 årsdag ( på tisdag)
med släkt och vänner hemma hos oss. 

Vi inledde med somrig bål som blev riktigt god, om jag får säga det själv. 
( Fläder, vodka, schweppes tonicwater, massor med citron, jordgubbar och is.)
Till denna serverades pajer med färsk sparris och ost, ostar,kex, oliver och crostini.  

Därefter hade Johanna ordnat en kul tävling med frågor som till största delen handlade om Johannas 25 år från att hon föddes och fram till nu. Frågorna handlade om allt från hennes smeknamn, resor, kändismöten, skostorlek och mycket annat. 
  
Medan gästerna jobbade på med dessa frågor i sina lag så fixade jag klart med maten i det vid det här laget ganska varma köket. 

Gästerna blev bjudna på marinerad, helstekt fläskfile´med rostad potatis, bearnaisesås, sallad med broccoli, bönor och rostade solrosfrön. 
Svalt rose´vin smakade bra till denna otroligt varma dag!    





Gästerna börjar komma. 
Dagens huvudperson med sin Oliv!

Mina föräldrar hittade en skuggig och skön plats.


Ann och Håkan serveras drink med tilltugg av Johanna.




 Jennifer och Henning hittade en skön plats i hängmattan.

 Lagarbete!

Happy Birthday!!




Några av gästerna är ute på en liten trädgårdsrunda.

Dags för tårta! 


Den sedvanliga bilden på Johanna med sina tårtor.

Också var det dags för Johannas musikquiz!
Håkan och Jakob kunde ganska många låtar!!! 

Äldsta och yngsta kusinen, Jakob och Henning!  

Delar av Lag 1! 

Och några från Lag 2! 

Oliver med Henning och Annabelle!

Och mor doftar på pionerna!

Johanna delar ut priser till det vinnande laget!

Ja, det var en kalaskul helg detta!
Kalas på fredagen ( mer om detta i ett annat inlägg),
och kalas på söndagen. Trevligt, trevligt.
Både Johanna och jag gillar att både ordna kalas och att gå på kalas.

Ha en fin måndagskväll!
Jag ska vattna lite i mina utomhuskrukor, sen ska jag ta en powernap,
då det endast blev några timmars sömn i natt. Zzzzzzz......

Kramar från @nneli!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar