måndag 4 juni 2018

MALMÖ GARDEN SHOW!

Malmö Garden Show levererade till 100%, precis som vanligt.
Min lilla mor och jag valde att åka dit på söndagen denna gång. 
Vi hade inte möjlighet att åka på fredagen eller lördagen och dessutom ville vi se om det blev någon utförsäljning när det nu var sista dagen av tre. 

OCH det blev det, vi kom hem fullastade med välfyllda blomsterkassar. 
Det var några av försäljarna som sålde ut alla växter och blommor till halva priset och då är det ju bara att passa på! 

Det var en otroligt varm dag, men med möjlighet till skugga under de stora träden och med regelbundet vätskeintag så gick det så bra så. 
Det blev en heldag med lunch som bestod av rostbiff, potatissallad, pastasallad och goda drycker. 
Kaffe med toscakaka hanns också med på en skön och skuggig plats.

Nedan några av höjdpunkterna i slottsträdgården anno 2018.   




Så fint! 

Mycket lila och blått i planteringarna.

En vacker blomsterkudde! Är den broderad månntro? 😊😊


Ett av Malmös landmärken!
TURNING TORSO! Extra vackert mot en klarblå himmel.

Och inget trädgårdsevent utan Mr Taylor, denna gemytlige karl.
Denna gång var han dock där som privatperson, men trevlig som han är så ställde han upp på ett snabbt foto. Vi "känner " varandra lite nu efter alla möten inom trädgård. 


Skön sittplats!

Och här har man gått ett steg längre genom att lyfta ut favoritfåtöljen i trädgården.
Det går ju bra en regnfattig sommar , men annars.......  

Och när man ändå är igång kan man lika väl flytta ut böckerna också.😊😊

Det krävdes mycket att drick denna heta dag , kan jag säga....
Kaffe från Barristavagnen, de bjöd dessutom på livemusik.
Jättebra musik med allt från klassiskt till Avici.
De sålde dessutom min favoritläsk, Sanpellegrino,
denna goda italienska läsk med citronsmak.

Här under detta enorma träd satt vi och drack kaffe och hade det superskönt. 

Finstämda färger!

Salvia finna verkligen i många färger!

Och den trevliga "pricken" Karl-Fredrik på Eklaholm sålde i år även stråhattar.
I den stekande solen hade de en strykande åtgång.  

Och i vimlet såg vi även allas vår blomsterdrottning Gunnel Carlsson.
En av mina absoluta favoriter på hösten är Höstsilveraxet och det är 2018-års perenn. Vackert bladverk och härliga blommor som doftar så gott!

Ja, det var allt för denna gång. Nu ska jag bege mig ut i skuggan och läsa ut min bok.

Ha en skön kväll!

Kram
@nneli   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar