onsdag 27 juni 2018

Fotboll, hortensia och sen middag!

Det blir sen middag ikväll. Direkt efter arbetet var det dags att bänka sig framför TV:n och se den spännande fotbollsmatchen mellan Sverige och Mexico och oj,oj,oj så bra det gick! 3-0, vem kunde tro detta. Jag gissade på något helt annat men jag hade så gärna fel. Ska bli kul att se vem de ska möta i nästa match och detta avgörs ju ikväll. 

 Nu har jag vattnat hela trädgården och äntligen ska det bli mat. 
Idag står det oxrullader med gräddsky, ugnsrostad nypotatis, tomatsallad och 
en kall öl på menyn. Jag måste sen även hinna sätta mig och läsa en stund denna underbart fina kväll. Värme, kvällssol, fågelkvitter och alldeles vindstilla. 


Jag köpte denna hortensia på Malmö Garden Show och den blommar helt otroligt mycket. Jag hoppas att den fortfarande blommar när vår stora hibiscus bakom möblemanget slår ut med sina blå-lilablommor. Det kan nog bli fint..... 😊
 


Nu är middagen klar och alla är hungriga.
Men vi hörs igen i morgon!

Ha en fortsatt skön kväll och kram på er alla!
@nneli! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar