söndag 2 mars 2014

Fantastisk mat och dryck och en finfin försenad födelsedagspresent.

Nu har vi precis kommit hem från en kväll fylld med så god mat och dryck,många glada skratt och ett härligt värdpar, Björn och Kristina. 
De bjöd in till denna middag för att kunna överlämna sin finfina försenade födelsedagspresent till mig. 
De hade köpt en fantastiskt fin ananas i mässing,precis en sådan som jag länge har tänkt köpa. Det finns en trevlig historia bakom denna present. 

Tusen,tusen TACK Björn och Kristina för en härlig kväll och en så fin present. 

Vi välkomnades med skumpa i de vackra Nobelglasen med guldkula.

Förrätten var en utsökt,krämig jordärtsskockssoppa med vitt vin.

  
Varmrätten, en god laxgratäng med purjolök,två sorters lax ( färsk och rökt), mycket vin och grädde. Potatispure´med gröna ärter och en grönsallad till.
Drycken som serverades till detta var ett gott Alsacevin.   

Värdinnan Kristina och maken skålar och är glada. 

Temat för kvällens dukning var guld för att matcha min fina ananas.

Här poserar jag med det trevliga och generösa värdparet och min present.

Desserten bestod av glass med rostad mandel, färska jordgubbar och blåbär. Mmmm,så gott. 

Nu är vi hemma igen efter en jättetrevlig kväll. Mätta och belåtna är vi och ananasen har fått sin plats.
Nu blir det "Nobels testamente" på TV. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar