söndag 16 mars 2014

Söndag, middagsplaner och lite nytt inför kommande bakdagar.

Söndagen är här. Varje söndag önskar man ju litegrann att det skulle vara lördag istället. Känns detta igen? 
Nåvä, det är bara att gilla läget och göra det bästa av denna dagen också. 
Söndagen är ju faktiskt halva helgen. Familjen härhemma har önskemål om "Pulled Beef" till middag idag. Jag hade lite andra planer men jag har gett med mig.
 Jag återkommer senare om hur detta blev.

Jag har förresten köpt lite nytt inför kommande bakdagar härhemma. Jag gillar ju att baka och familjen gillar att äta det som jag bakar. Teamwork... :)

Det som gör bakningen lite extra rolig är ju om man har lite fina formar och matchande tillbehör.
Nästa gång som jag är i Stockholm ska jag gå till Moodgallerian
 och inspireras i Leila Lindholms nyöppnade butik där.  

Svart-vita formar och ministrössel i silver från Cervera.

Också lite formar och kakunderlägg i vårens färg, ROSA förstås. Inköpsställe Lagerhaus, som har massor med bakgrejer.

De här tre fina böckerna har nu kommit ut ur bokhyllan för att inspirera. Det är "Butiker  på Österlen", "Kafeer på Österlen" med underbara recept från t.ex Hylkegården och Olof Victors. Den tredje boken heter "Fredagsmenyer" och innehåller härliga recept.

Den här boken ger tips på utflyktsställen på Österlen. Här berättas det om de olika ställena och man får ta del av deras favoritrecept.
En riktigt härlig bok....
En härlig söndag hoppas jag att ni får också. Kram så länge.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar