lördag 15 mars 2014

Några små buketter och nu är det skön lördagskväll.

Jag kunde inte mostå att köpa några mörkröda Gerberor till. 
Jag klippte av dem och satte dem i en låg vas denna gång. Älskar färgen.

Jag har tagit fram min gamla gjutjärnsljusstake.
Jag har lagt en murgrönekvist i den och så får
 den stå i köksfönstret tills jag får en annan ide´. 

Murgröna, körsbärsgrenar ( från trädgården) och en liten vit julros.

Snart har krokusarna blommat över i trädgården så det gäller att passa på,
 att plocka in små söta buketter.

Enklare än så här kan det väl knappast bli.
En reva av "plättar i luften" i en liten miniglasvas.



Denna lördagen började med frukost i lugn och ro med tidningen och lördagens korsord. Resten av dagen har jag fixat med lite av varje härhemma.
Vi har även "hunnit med" en middagslur, tidningsläsning, kortspel. Till middag tillagade jag en  gryta med champinjoner,lök och vin.
Efter middagen spelade vi faktiskt "Trivial Pursuit". Hur länge var det inte sedan man spelade detta?  Riktigt kul var det faktiskt....

Nu blir det irish och Tv och det är så skönt med en lugn hemmakväll.
En film ska vi också försöka se ikväll. Kanske rentav en rysare.....
Ha det nu riktigt bra alla ni kära läsare.... Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar