fredag 14 mars 2014

VIP-kväll och snabbesök i två favoritaffärer i Slottsstaden i Malmö.

Hahaha, kände mig som en tonåring när jag tog denna bilden på mig själv. Jag menar då inte för att jag såg mig själv i spegeln. :)
Nåväl, här är jag i alla fall redo att bege mig till Malmö och torsdagskvällens mycket trevliga VIP-kväll på Akademikliniken på Regementsgatan 35.   Se separat inlägg.

Kavajen i mina favoritfärger marinblått och vitt är från Newhouse och en riktig favorit.


Jag passade även på att besöka två av mina favoritaffärer på just Regementsgatan, Slottstaden i Malmö. Den ena är "Strega" som har funnits på samma ställe i måååånga år. Där finns massor med fina saker i min smak. Idag köpte jag dock inget.

Dessa bilder är från "Strega".

Sen gick jag till "Homeville", även den på Regementsgatan.
Hit går jag alltid när jag är i krokarna. Här brukar jag alltid köpa något men idag hann jag inte mer än in om och prata lite med den trevliga butiksägarinnan Eva och ta några foton och känna atmosfären i denna finfina butik. 

Här finns det massor med saker av alla de slag och ni måste bara gå hit och titta.  

Många, fina Green Gate prylar i olika färger. 


Och mycket annat......

Ser jag naturlig ut nu, undrar Eva där bakom disken?  

Så mycket fint......Detta får bli dagens butikstips till er.

Nu, denna fredagskväll har vi ätit goda rullader med potatisgratäng, tomat,fetaost och jordgubbar.
Resten av kvällen ska vi bara titta på TV och ha det skönt. Först blir det lite zappande mellan "Let´s Dance "(1:a gången för mig i år) och Babbens program. Sen blir det "Skavlan" följt av den brittiska kriminalserien "Mord i paradiset". Den har många humoristiska inslag och är riktigt bra.
En riktig TV-kväll med andra ord.

Tjingeling på er så hörs vi snart igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar