lördag 8 mars 2014

Trevlig fredagskväll med goda vänner.

Bordet är dukat och redo för gäster för tredje dagen i rad denna vecka, trevligt, trevligt...
Idag var det "gamla" goda vännerna Danne och Mie som kom på middag och en trevlig pratstund.
Dukningen idag gick i blått-vitt. Det tröttnar man ju aldrig på.
 J.Frank underlägg, vita stora mattallrikar, vackra servetter från Slottsboden och vårliga pärlhyacinter och G.Jensens klassiska ljusstake (Johannas studentpresent som jag får låna, tror jag...Hehe),




Allt är klart och det enda som nu fattas är gästerna.....


Kvällens meny bestod av skaldjurspaj, därefter mangokyckling med tillbehör och middagen avslutades med en klassisk marängsuisse, kaffe och chokladbiskvier. 



Danne och Mårten fastnade på en bild och så här ser den ut.

Vi hade en trevlig kväll med mycket prat och skratt om det mesta.
Nu ska jag ta intredningstidningen som jag fick av gårdagens gäster och sätta mig på en "läig" plats i solen. Maken har redan tagit ut solstolarna till oss.

Ha en härlig lördag, kära ni och hoppas att ni också kan njuta en stund i solskenet.
See you soon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar