fredag 28 mars 2014

Fina vårblommor, fräsigt kök och smörgåstårta.

Efter avslutat arbete denna fredag körde jag en sväng till mina föräldrar. 
Vi åt goda köttbullar med sås,potatis,lingon, gurka och broccoli. 
Husmanskost när den är som bäst. 
Kaffe efter maten  och trevligt umgänge med 
två av de viktigaste personerna i mitt liv blev det förstås också. 

Sen tittade vi på mors prunkande rabatter med vårblommor. 

Vårfin kruka. 

Vackra tulpaner som blommar tidigt. 

Julrosor.

Vi var inne hos mina föräldrars grannar för att titta på deras nya och fråsiga kök i svart och rostfritt. Det blev jättefint, Jan och Lena! 


När jag kom hem gjorde jag en god smörgåstårta med handskalade räkor och annat gott. Eftersom Johanna inte äter räkor så är hennes del dekorerad med rökt lax och avocado istället.
Nu har vi smaskat i oss denna och resten av kvällen kommer att tillbringas framför TV:n.
Det blir bl.a Mord i paradiset. Vi gillar den serien.

Må så gott nu och ha en fortsatt bra fredagskväll.
Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar