fredag 4 september 2015

Antikrundan i Simrishamn.

Hej igen! Jo, kan ni tänka er att jag blev tipsad om att åka till inspelningen av Antikrundan igår. Ja, inte för att visa upp mig själv då. ( eller) 
Nej, där fanns det många andra fina gamla saker. Hahaha....

Jag hämtade upp min mor och sen körde vi dit. Kön ringlade sig lång när vi närmade oss. 
Efter en och en halv timmes köande så var vi framme vid själva värderingsplatsen.
 Väntetiden gick snabbt eftersom det hela tiden hände en massa kring inspelning och värderingar. Dessutom lärde vi känna en trevlig tjej i kön som vi pratade med. Mor var även iväg och köpte kaffe åt oss. 

Inspelningsplatsen var "Auotoseum" i Simrishamn.  
   

Det var kul att se alla olika gamla saker som man hade släpat med sig dit. Det var allt från otympliga möbler, speglar och tavlor till smycken, klockor, gunghästar och minimöbler. 


Anne Lundberg var glad och trevlig som vanligt.

Jag träffade Louise Lindberg-Wester som precis hade fått värderat sina saker.
Det var faktiskt hennes tips som gjorde att jag hamnade där.  


Claes Moser, Antikrundans konstexpert ställde glatt upp på ett foto.   

Under väntan kunde man titta på Autoseums fräsiga bilar.

Jaha, nu ska vi se vad denna kan vara värd. Spännande....

Den här damen, med ett mycket speciellt grönt blomsterbord (i gjutjärn) kommer att hamna i Antikrundans sändning. 


Den här damen fick sina ljusstakar värderade och kommer också att vara med i TV-sändningen. Ska bli riktigt kul att se.

En suddig bild på TV-bonden Per-Martin från Tomelilla sprang förbi.
Det var vår nya kompis i kön som kände igen honom först.
Jo, jag fick googla på hans namn, så bra är inte minnet. 

Det här paret fick värderat en gammal och sliten Dalahäst.

Ännu en av Antikrundans experter i vimlet.

En koncentrerad Lars-Yngve. 

Här har jag fångat Max Sjöberg.

Joakim Bengtsson, även han koncentrerad på sin uppgift.

Några få kvinnliga experter finns också med och Eva Seeman är en av dem.
 

Anne och Joakim diskuterar. 

En mycket sammanbiten Bo Knutsson.

Jaha, vad kan den här spegeln vara värd månntro? Detta funderar Rickard Thune´r på....

Också Knut Knutsson förstås. Ingen Antikrunda utan honom... 


De yngsta i gänget, och visst ville de både bli fotograferade och hamna på Rignellskans blogg.
Rickard Thune´r och Magnus Bexhed ( som faktiskt även tävlade i Mästerkocken.) 

En bild till för säkerhets skull.



Och mina initialer fanns med överallt. :)

Efter en trevlig eftermiddag "behind the scenes" så var det dags att återvända hem.

Nu är det fredagskväll och snart blir det middag här.
Från ösregn och åska tidigare idag så har det blivit en riktigt fin kväll, dock lite kylig.
Lite höstlikt kan man säga....
Det får bli tända ljus och filt vid Tv-soffan ikväll.

Kram på er!!


4 kommentarer:

  1. Hej,
    jag har googlat runt på nätet för att försöka hitta uppgifter om ett blomsterbord i gjutjärn som vi har i vår sommarstuga (!) och hittade nu bilden på din blogg från inspelningen av Antikrundan i Simrishamn. Det är närapå identiskt med det vi har. Tyvärr går det inte längre att se det avsnittet på svtplay, så jag undrar om du kommer ihåg hur mycket det var värt och vad som sades om det?
    Vänliga hälsningar,
    Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Så kul att du hittade till min blogg! Tyvärr minns jag inte alls vad detta bord värderades till. Du kan kanske ta kontakt med Antikrundan och fråga någon av experterna. Synd att jag inte kunde hjälpa dig. Jag har även frågat min mor om hon kom ihåg något kring detta bord men tyvärr inte. Lycka till! Jag minns att jag tyckte att det var ett riktigt fint bord och väldigt annorlunda. Många hälsningar Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för snabbt svar!
      Ska ta ditt tips och kontakta Antikrundan. Det är ett väldigt vackert bord men tungt och skrymmande i en sommarstuga.
      Trevlig sommar!
      /Maria

      Radera
  3. Hej igen Maria! Kan du tänka dig att jag av en händelse satt och bläddrade i en tidning " Antik och Auktion ! och hittade "ditt" blomsterbord där. Vilket sammanträffande. Det är nummer 4 2016 och där står att bordet är från förra sekelskiftet och ett sådant hade sålts på auktion i Dalarna till ett pris av 2400:-. Ha en skön söndag! Många hälsningar från Anneli

    SvaraRadera