lördag 12 september 2015

Fisksoppa och växtinköp på Flyinge Plantshop och Sularp.

Lördag, ledighet, god fisksoppa med familjen,  plantskolebesök med mor och god fika 
och nu en skön hemmakväll.

Jag dukade med mina gamla buljongkoppar till lunchen idag. 
I dem smakade dagens goda fisksoppa utmärkt. 



Efter lunchen och trevlig pratstund körde mor och jag till "Flyinge Plantshop",
 där det var trädgårdsdagar med levande musik och fina erbjudanden.


Hela sommaren har jag varit på jakt efter en sådan här fin klöverblomma
och nu hittade jag den äntligen.  Jag älskar färgerna och bladens form.



Ett helt nytt cafe´hade de öppnat i Flyinge och där serverades det jättegoda pajer,
kakor, smörgåsar och supergott kaffe. Det var verkligen supergott kaffe från Fogarolli.

Till kaffet blev det äppelpaj med vaniljsås och jättestora chokladbollar.
De fick dock åka med hem i en påse till dem därhemma.

 

De här två musikerna spelade och sjöng riktigt fint under fikastunden.


Vi träffade den här lille söte killen, Eliam och hans föräldrar på plantskolan
och fick en trevlig pratstund med dem. Det var längesedan vi sågs.

Rafael och mor.   

Höstprydnad.

Efter inköpen av många fina växter och många skratt när de skulle baxas in i bilen körde vi vidare till trevliga Sularpsfarmen. Där köpte vi frukt och grönt och några fler blommor. Hahaha.... 


Nu är det lördagskväll och hur skönt är det på en skala....??
 Jag hoppas att ni också har det toppen och en stor kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar