söndag 13 september 2015

Nya krukor och björnbärssylt.

Hej på er! 

Jag måste bara visa er förra veckans loppisfynd. Mårten skulle till soptippen och kasta skräp efter cykelfesten förra söndagen och självklart så följde jag med då det vankades  bakluckeloppis i närheten. 
En 20-minuters runda räckte för att hitta hinna se över allt med min vana loppisblick. 

Jag hittade direkt dessa två fina ( och tunga) terracottakrukor. 
Priset?? Jo till det facila priset av 10:- styck så slog jag till direkt kan jag säga. 
Nu har en variant av "plättar i luften" hamnat i den ena och i den andra en klarröd pelargon. 
Jag köpte några andra saker också   bl.a ett sällskapsspel för äkta makar. 
Det kan ju vara kul att testa vad man vet om varandra efter 29 år tillsammans, eller inte... :)
  



Igår morse var Mårten förresten iväg och plockade  björnbär.
Han brukar plocka bären och jag fixar sylten.
Så blev det även denna gång. 
Det blev 10 burkar fin sylt att ha till flingor, som fyllning i rulltårta eller varför inte till glass.  



Snart blir det kalas i Bjärred och jag måste fixa till  mig lite.......

Vi hörs senare! Kram/@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar