lördag 19 september 2015

Wild West Fest!



Hej hopp alla fina bloggvänner! 

Nedan kommer en rad med bilder från den härliga vilda västernfest som jag var på igår. 
Det var den eminenta festkommitee´n på  Nyvångskolan som hade ordnat en jättetrevlig fest. 

Jag som aldrig tidigare har varit på fest med detta tema stod helt rådlös avseende kläder och tillbehör tills jag kom på att min linedansande granne kanske hade något att låna ut. 

Och kära Kristina kom farande över vägen med en hel outfit. 
Till tonerna av "Cotton eye Joe" så förvandlades jag plötsligt till en cowgirl.

Johanna tog några bilder innan jag cyklade iväg i denna outfit till kvällens party.




När jag kom fram till min arbetsplats så var den för kvällen
förvandlad till en saloon med bar.


Anni och Sara har precis kommit in genom saloonsdörrarna.

Barflickorna Erica och Sara serverar öl och cider.


Ljud och ljusteknikern, festfixaren, musikern  och bloggaren
Björn af Forselles i egen hög person.

Bl.a så hade Björn gjort kvällens fina bilder, sånghäften m.m. 

Johan och Eva-Kari jämför sina "pickadollor" ( så konstiga vissa ord ser ut skrivna).

Cecilia i kvällens läckraste klänning provar på luftgevärsskytte.

Här är nästa gren i femkampen, häst och vagn genom skolans korridorer.

Hej hopp vad det gick undan och som vi skrattade!!!

Söta Erica var en av kvällens festfixare.
Kossan som vi fångade med lasso hade hon "lånat" av lille sonen.

Efter mingel och lekar så var det dags för den westerninspirerade maten och
här fanns kycklingklubbor, korvar, lax, revben, coleslaw, salsa, grönmögelostsås,
sallader, klyftpotatis, pastasallad och bröd. Jättegott!




Maura visade stolt upp sin öl som hon hade med sig hemifrån Skanör. 

Johan, Fredrik och Alexander. 

Björn höll i kvällens allsång och hade hjälp av Sara som han sa
var det vackraste notställ som han någonsin hade haft. 

Glada och nöjda gäster.


Alltid lika glada och trevliga Jörgen och Maura.

Det stolta vinnarlaget som nu fick det mycket åtråvärda vandringspriset.

Och festen fortsatte frampå småtimmarna med bl.a linedance och annat kul. 

Även hästen från kvällens femkamp festade loss lite senare på kvällen.

Henrik och Cecilia ( gnägg) är söta ihop.

Två cowboys lite senare på kvällen.

Nu är saloonen stängd för denna kväll. 

Tusen tack alla ni som var med och ordnade denna superroliga kväll!

Nu har jag precis varit på en trevlig trädgårdsvandring i fyra fina trädgårdar med
fika tillsammans med nya och gamla vänner i Torna Hällestad.
Bilder kommer lite senare.

Ha en riktigt härlig lördag kära ni så tittar jag snart in igen.
Kram/@nneli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar