tisdag 1 september 2015

Dagens lilla tips!

Gomorron! 

Jag vill bara lite snabbt och lätt dela med mig av ett litet tips här på kvällskvisten.
Ni vet kanske redan hur enkelt det är att få nya kärleksörtsbuskar i trädgården. 

Om inte så kan jag berätta att man plockar en bukett och sätter i vatten. 
Efter att ha njutit av buketten i en-två veckor så har det bildats små fina rötter. 
Ta då hela buketten och plantera i rabatten så kommer det en ny buske nästa år. 
Fiffigt, va??

Här är det en ny kärleksört på G.   

Numera odlar jag även mina egna "plättar i luften". Riv av några stänglar från krukväxten. Ta av de nedersta bladen och sätt i en vas. Vips, så är det rötter på stänglarna och dags att plantera i en kruka. Vattna ordentligt!
 

Nej, nu kan jag inte sitta här och slöa, snart dags att promenera till cykelfestmöte.
Ha en fin kväll!
Kram/@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar