tisdag 22 september 2015

Min fina klöverblomma och en sjuttiotalsrätt till middag.


Gokväll alla ni! 

Johanna och Mårten är iväg och spelar tennis och jag har precis lagat middag. 
Idag blev det en rätt som vi nästan aldrig har här hemma men som faktiskt 
smakar riktigt gott. Jaha, men vad var det då?? 

Jo, kassler med hemmalagat potatismos och kall sås med bla. krossad ananas. 
Det andas verkligen sjuttiotal över den här rätten. 
Men om man får tag på riktigt god kassler, så är det ta mig tusan riktigt gott. 

Från ett ämne raskt över till ett annat så har jag 
ÄNTLIGEN hittat min klöverblomma.
Jag har letat efter en sådan sedan jag såg en
 i Danmark i juni månad. 

I lördags köpte jag den i Flyinge. 
Jag tycker att dessa klöverblommor i sina läckra 
färger och fina form är så vackra.

Nu har den fått sin plats här! ( den trivs dock bättre utomhus )



Min lilla lyckoklöver i vacker purpurfärg.
En trevlig kväll önskar jag er alla!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar