torsdag 3 september 2015

Gårdagens lunch och middag.

Hej igen! 
Jag lovade ju att jag skulle dela med mig av mitt recept på pastasåsen från gårdagens middag. om den smakade bra. Det gjorde den, vilket maken och jag var överens om.  

Igår blev det även lunch på Kristallen eftersom jag var där hela dagen. 
Restaurang "Höjdpunkten" serverade grillad flankstek med rostad potatis, rödvinssky, örtsmör och god champinjonsallad. 
Svårt att motstå när det var lunchdags och jag och 
alla mina kolleger var hungriga som vargar. 

Här kommer receptet på min pastasås:
En gul lök, tre vitlöksklyftor och en röd paprika hackas och brynes i smör. 

Tillsätt lagom mängd matlagningsgrädde/vispgrädde och koka upp. 
Krydda med lite cayennepeppar, curry, gurkmeja,svartpeppar och salt.
Häll i en burk kräftstjärtar (räkor går ju lika bra förstås) och låt allt bli varmt.
Servera med valfri pasta eller ris.

Väldigt enkelt och väldigt gott!  

See you soon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar