torsdag 10 september 2015

Kanelbullekaka och Tv-program med skånska inslag.


Godkväll på er! 
Här kommer dagens första inlägg. 
Dagen har gått i raketfart som den ju alltid gör när man är ledig, 
ja även arbetsdagarna går ju i ett huj förstås.

Jag bakade en supergod kanelbullekaka idag som ni måste testa. 
Jag ska servera den till fikat i morgon när jag ska ha en kär vän på besök. 
Men vi provsmakade förstås redan idag.
Det doftade så gott i köket av kanel. Kakan smakar som kanelbullar 
men är betydligt enklare och snabbare att baka. 
  Receptet har jag hämtat från Victorias blogg "Matplatsen". 
Supergoda recept och annat kul finns på hennes blogg.   

Så här ser kanelbullekakan ut!

Lite höstinspirerat i kökshyllan.

Matprogrammet "Halv åtta hos mig" som denna vecka sänts från LUND är slut och
TV-kvällen fortsätter med ännu ett program med skånska inslag.
Tina Nordström besöker antikkunniga Karin Laserow,
som verkligen är en genuin skånska.

Ha en bra fortsättning på torsdagskvällen, så hörs vi igen i morgon.

Kram/@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar