onsdag 30 september 2015

Höstfägring, Bonden och gulaschsoppa.

Onsdagen är här och jag ser fram emot en skön hemmakväll! 
Idag har jag varit i Lund och arbetat och sen blev det arbete på skolan.
Det var min tur att bjuda på fika idag och det blev bröd, smör, ost och marmelad och 
därefter äppelkaka med vaniljsås. Uppskattat av alla.

Nu ska vi äta gulaschsoppa med ugnsvarmt bröd och 
sen blir det inte mycket mera gjort ikväll. 
Dagen började tidigt och nu är jag ganska trött. 
"Bonde söker fru" ska vi förstås se med god fika till.     

Ännu blommar det lite här och där i trädgården och 
nedan några exempel från min lilla trädgårdsrunda ikväll. 


Snart ska mitt stora myrtenträd tas in för vinterförvaring. 

Jag har köpt ett nytt ståtligt gräs som
jag har planterat i en svart kruka på fötter. 

Den vita hibiscusen blommar inte lika flitigt som den blå men de
få blommor som finns är vackra.

Vår nyplanterade ros blommar nu. Den ser nästan ut som en pion. 



Denna söta tvåfärgade ros blommar nu för tredje gången. 

Och nu blommar mina aster i olika blå-lila nyanser.

Också olika sorters kärleksört förstås.

Ha nu en fin kväll och njut av den vackra höstkvällen.

Kram på er från @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar