torsdag 7 januari 2016

Ännu en ledig dag, men var är solen?

En ledig dag till idag och sen jobba en dag och därefter helg igen. Tala om mjukstart....

Vart tog solen vägen förresten? Den får så gärna komma fram igen.
Som ni förstår så passade jag på att ta en massa foton när den visade sig häromdagen. 
För en bloggare så är det nämligen inte lätt att ta fina foton under vinterhalvåret, när det är mörkt nästan jämt.

Idag ska jag fortsätta att pyssla här hemma. Jag ändrar alltid om lite smått efter julen. 
I eftermiddag kommer min mor in på en fika på väg hem efter passning av barnbarn i Lund. Det blir en kopp kaffe, något gott att äta och en trevlig pratstund.

Nej, nu en stark kopp kaffe och ett avsnitt av den underbara serien "Saltön" på "Play". 
På tal om Tv-program så måste jag bara säga att revyn från Fredriksdalsteatern som jag skrev om här igår var bara så dålig.  Vi bara förvånade oss över vilken låg nivå det var på skämten och hur denna teater har schangserat (stavas det så, ja ni förstår vad jag menar).

Filmen som jag skrev om däremot bara älskade vi. " Mr Hoppys hemlighet". 
Vilken fin "feel good"film med underbara skådisar. För er som missade den igårkväll och som känner för att se den så finns den på SVT Play. 
Ingen actionrulle direkt men med fina budskap och härligt skådespeleri.
Det skulle vara kul att höra vad ni som såg den, tyckte om den....

Kram och på återseende/@nneli     











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar