lördag 9 januari 2016

Skärpning och mässing.

Hej på er!
Här vaknade jag klockan fyra i Tv-soffan. 
Jag hade stängt av storbildsapparaten och släckt alla ljus och sen skulle jag bara ligga kvar i soffan en liiiten stund. Känner ni igen er i detta eller är det bara jag som gör på detta sätt?? 
Maken hade gått och lagt sig när han blev trött, jo kloka människor gör så. 
Jag skulle ju se Agatha Christie och hade sett fram emot detta hela kvällen. 
Hur tror ni att det gick, jo jag missade slutet av filmen förstås.  
När jag då vaknade i soffan var jag ju ganska utvilad och började genast ändra om lite, 
flytta krukor och en del annat. Jo, jag ska skärpa mig.....

Lite mässing har det blivit i "tulpanrummet" nu i alla fall.   
   




Jag gillar verkligen färgen på denna hyacint. Inte alls julig heller.

Nej, nu blir det frukost med makens återigen nybakade bröd.

Vi hörs senare!

Kram/@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar