lördag 2 januari 2016

Fröken Frimans krig, en underbar TV- serie och ett boktips.

Jag måste bara tipsa er om denna underbara bok. 
Jag fick detta boktips när de hemska attentaten hade inträffat i Paris. Då skrev några olika tidningar om att denna bok läser väldigt många människor i Paris just efter det hemska som hänt. Det var som något slags tröst då den visar bilden av det Paris som man vill minnas. 
Jag införskaffade boken och den är verkligen mycket bra. Den handlar om Ernest Hemingway i början av sitt författarskap och boende i Paris.

Läs den gott folk, kan varmt rekommenderas! 

Johanna dekorerade med matchande fransk nougat när jag var i fotograferartagen :) 
Sådan mor sådan dotter......


Tips "numero 2" blir denna underbara svenska serie, "Fröken Frimans krig".
Jag har nu i mellandagarna sett om de tre avsnitten från säsong ett och
ska nu se de tre nya från säsong två. Alla finns på SVT Play. 


Nu ska ni få vara ifred ifrån Rignellskan (ett tag i alla fall). Hehehe

Kram/@nneli




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar