fredag 15 januari 2016

Trevlig kväll med vänner i bokklubbsanda.


Friday, oh yes! 

Här ska vi snart äta middag och sen blir det " På spåret" 
på storbild, en tradition här. Och tävlar gör vi också förstås....  

Bilderna nedan är tagna igår kväll när jag hade mina kära bokvänner här 
på middag, prat och härligt umgänge. 

Vi inledde kvällen med drink, smördegsrullar 
och tunnbrödssnittar i tulpanrummet.











Finfina gänget är samlat, Mia, Karin, Ingela och Ing-Marie!


Kvällens huvudrätt var helstekt lammfile´med vitlök och rosmarin, serverad
med gräddsky, rostade grönsaker, klyftpotatis, haricot vertes och gele´.
Mina gäster tyckte att det var väldigt gott.


Till kaffet/ irish coffeen blev det hemmabakade semlor. 

En kväll med mycket prat och skratt och en ny bok förstås.

Jag hade köpt " 100 steg från Bombay till Paris" och
denna ska vi läsa tills vi ses nästa gång. Jag har redan läst den....

Nu snart dags för tävling!
I morgon blir det kalas.

Kram på er alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar