lördag 2 januari 2016

GOD FORTSÄTTNING!

God fortsättning på er alla! 
Jag hoppas att året har börjat bra för er.
Igår var en lugn och skön dag här med avbrott i middagsslummer och läsning för att 
köra och hämta hem Jakob och Johanna från Lund. 
Då passade jag också på att handla och fylla kylskåpet med lite annat än julmat. 

Mårten och jag tog en skön promenad innan det
 var dags för hela "la familia" att frossa i pizza.  
Sen ägnades kvällen åt att tävla i "På spåret" 
och kvällen avslutades med en "Miss Marple"film.

Idag fortsätter långhelgen här med en tänd brasa 
( för jisses vad det blåser och är ruggigt kallt idag), läsning och umgänge.
Det är ju väldigt trevligt att ha båda barnen här hemma, 
även om de sover halva dagarna och slänger kläder lite här och var. 

Nu ska jag äta frukost och på tal om det så skulle jag ju berätta om gårdagens frukostbestyr.
När mina skinkmackor med rödbetssallad och mitt kaffe var klart att avnjutas så vad tror ni hände? Jo, jag stötte till kaffemuggen och ALLT kaffe ( med mjölk) rann ut över diskbänken, över, mellan och I alla kökslådor. 

En hel rulle hushållspapper gick åt och en och annan lätt svordom blev det nog också. 
Men alla lådorna blev avtorkade och nu är köket skinnade rent igen.  

Ha en fin lördag så hörs vi lite senare. 

Jag ska återkomma med ett boktips och även ett tips på en utmärkt Tv-serie.      


Denna ljusstake har jag själv komponerat ihop med ett fat (inköpt på mellandagsrea)
där jag ställt ett ljus med grenmanschetten från ST på.  


Så här kan man också använda fatet, ja jag köpte två.


KRAM på er alla/@nneli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar