söndag 10 januari 2016

"Pyckerunda" eller inte.

Söndagen är här med blåst och kyla. Mårten undrade för en stund sedan om vi skulle köra ut på en liten "pyckerunda". "Pycke", det är vad han kallar småsaker till hemmet (som jag gillar). 
Jag tackade för erbjudandet, men avstod faktiskt. 
Det blir bara en massa onödiga inköp som man inte behöver och 
vädret ger ingen större inspiration just idag heller. 
Jag är faktiskt lite (läs, mycket) förvånad över mig själv :)

Maken blev verkligen inte besviken när han förstod, 
att jag föredrog en söndag i hemmets lugna vrå. 




Jag köpte en ny kaffeburk, "Solstickan" till mig själv i julklapp.
 
Nu ringde timern och degen för fastlagsbullar är klar att göra bullar av.
Johanna blev lycklig när hon vaknade och insåg att det blir fastlagsbullar till fikat idag.

Ha en fin söndag hörru ni, vad ni nu än ska hitta på.
Kram från @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar