tisdag 12 januari 2016

Ett inlägg om blommor, inköp av nya fräscha och en gammal hyacint som hänger med..


Helt plötsligt är de gamla julhyacinterna som den vackraste vårblomma, 
speciellt om man har dem som snittblomma i en vas. 
Man köper hyacintlökarna superbilligt nu och de är ju faktiskt riktigt fina 
som snittblommor i olika färger. 
  


Efter avslutat arbete idag så åkte jag iväg på en toppenutförsäljning av
blommor och växter,  där jag shoppade loss minsann.
Med mig hem följde ett uppstammat olivträd, två rosablommande "bloggblommor" ( en var en för tidig födelsedagsblomma av min mor), två söta små pinjeträd, en jättemurgröna, en murgröna på båge, två "plättar i luften" och en fin rumsgran.

Nu har jag placerat ut de rackarna och snart blir det en kopp te och första delen av en brittisk kriminalserie som börjar ikväll på TV4 kl. 21.00. ( baserad på A Christies böcker).
Den måste ges en chans.

Take care and a big hug from me!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar