lördag 23 januari 2016

Österlenbesök.


Här är vi på väg till Österlen och Vitemölla, denna ganska grådisiga vinterdag.
Jag hade sett framför mig hur solen sken och rimfrosten gnistrade på träden när vi körde den vackra vägen dit. Men icke, sa Nicke. Så här såg det ut just denna dag......
Ganska vackert ändå, eller hur?



En glad make som ska gå och åka tefat (pulka) i de "stora" backarna
och återuppliva gamla barndomsminnen. 

Så här ser sommarhuset ut i vinterskepnad.

Det var stooora isflak i hamnen och ingen kände för ett dopp.
Inte ens jag. Hehehe.. 

Längre fram på eftermiddagen när vi hade bjudit svärisarna på middag så blev det plötsligt ett annat ljus och allt blev plötsligt så mycket vackrare.


På väg hem igen....

Ännu en liten sväng ned till havet innan kosan styrdes hemåt.
Nu har vi haft musikquiz här och jag var BÄST!

Ha en fin fortsättning på lördagskvällen!

KRAM/@nneli


2 kommentarer:

  1. Vilka vackra foto från Vitemölla. Denna dag var vi i Malmö och solen lös på oss. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Pia! Jag tänkte faktiskt på dig när jag fotograferade. Du brukar nämligen också ta fina foton från vårt älskade Vitemölla. Ha en bra vecka! Kram

    SvaraRadera