söndag 31 januari 2016

Fisksoppa a´ la Rignellskan.


Ikväll har vi ätit fisksoppa och om jag får säga det själv
 så är den väldigt god. Jag gör alltid dubbel sats 
så att det räcker till minst en middag till.
I soppan har jag, strimlad purjolök, hackad vitlök, fiskbuljontärningar, vatten, vispgrädde, potatis, morötter, krossade tomater, salt, fiskkrydda, laxfile, torskfile eller annan fisk, klippt bladpersilja och räkor. 
Vitlöksbröd och aioli serveras till.   Mmmm, säger jag och familjen instämmer.  
Tyvärr kan ni inte få exakt recept för jag tar allt på måfå och det brukar bli bra.


Jag letade som en galning efter min vackra blå-vita soppterrin men den är helt borta.
Hur kan en soppterrin försvinna??
Inte alls konstigt, tycker maken, eftersom jag har så mycket grejer.
Tycker han, ja!!
Jag ska leta vidare och lovar att berätta för er var den fanns när den en dag dyker upp. 
 
Här fortsätter söndagskvällen nu med ytterligare några avsnitt av "Matador".
Jag njuter när jag ser denna underbara serie.

Kram till er alla/ @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar