lördag 11 juni 2016

En dag i Vitemölla, där våra barn har tillbringat ALLA sina barndomssomrar.

Jag hoppas att ni har haft en skön lördag! 
Vi har varit i Vitemölla som jag skrev i förra inlägget 
och vi har haft en bra dag.




Vårt underbara Vitemölla.

Här har våra barn tillbringat alla sina somrar sedan de föddes. Nåväl, sedan de blev vuxna har de inte varit där lika mycket som när de var små.

Här har de lekt i sanden, badat, ätit hembakade bullar, upplevt sina första små förälskelser, haft kompisar på besök med övernattning, haft sina kaniner varje sommar, spelat tennis, gått på seglarkurs, tältat på tomten, pumpat vatten från den gamla pumpen, firat en massa födelsedagar och namnsdagar, haft fester, besökt Kiviks marknad  och inte minst legat i hängmattan mellan gamla knotiga äppelträd och läst serietidningar och slappat. Visst ja, jag höll ju på att glömma alla otaliga loppisar som deras mamma släpat med dem på och där de varje lördag fyndat leksaker, böcker och annat kul.

Härliga minnen och MASSOR med foton i våra album har vi från vårt Vitemölla.

Idag hälsade vi på svärföräldrarna, åt middag och fikade tillsammans med dem.
Det blev även en strandpromenad och då tog jag dessa bilder.

Johanna på väg tillbaka med raska steg.



Till lunch idag hade vi god kallrökt lax med gravlaxsås, nypotatis,
sallad och ett glas rose´vin.

Till fikat hade vi en välfylld vetelängd och min rulltårta.

Det här är lilla söta Tilde som kom och hälsade på tillsammans
med sina föräldrar samt Sofia, Mikael och Mattias.
De fick rulltårta av oss och vi fick gulla med söta lilltjejen en stund.

På hemvägen körde vi in om till mina föräldrar.
Min mor är dock i Spanien och min far var på grillfest hos grannen
så det blev ett snabbt besök.



Så här långt hade min mors "lejontassar" kommit nu. De är så läckra.
De allra första lejontassarna fick jag genom en handelsträdgård.
Sedan har min mor tagit frön och sått nya varje år. Det går alldeles utmärkt.


Nu ska jag gå och förbereda lite tills i morgon när vi ska fira Johanna som fyller år. Jag ska duka födelsedagsbrickan, ta fram flaggan och fixa klart med presenterna.
Det blir middag för familjen i morgon och sen ska vi fira mera nästa söndag.

Tjingeling....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar