tisdag 7 juni 2016

Sommarkalas hos finfina vänner.

Godmorgon, snart dags att arbeta men först ett inlägg 
eftersom jag inte hann detta igår.

Dagen gick i ett och klockan nio körde jag och min mor till Helsingborg där vi besökte Sofiero slott. Jag erbjöd maken och dottern att åka med men de var ganska överens om att detta var en, Anneli-Anita-grej.

Det blev en skön dag med strålande sommarväder och vacker miljö med kunglig glans. 
Men som sagt mer om detta i nästa inlägg. 
Först några ord och några bilder från det härliga sommarkalaset som fick avsluta nationaldagen igår.  

Vi firade vår kära vän Christina (som fyller år idag) med skumpa, 
god italiensk buffe´, smaskiga tårtor och trevligt umgänge.  

Här är det Anna, Mikey och Johanna, tre av våra trevliga ungdomar. 



Vi inledde kvällen på altanen i det soliga vädret.



Kvällens huvudperson som fyller år i morgon, vår fina vän Christina.
Söta Ida ligger i knät och solar sig.

Ulf och Christina har varit på en inspirerande matlagningskurs i Italien och det fick vi gäster stor glädje av. Vi fick nämligen avnjuta en härlig italiensk buffe´ med lammfile´ med ugnsrostade tomater, linssallad, grönsallad, auberginegratäng och små delikata portionspajer.    




Mmmm, vilka goda smaker som harmonierade perfekt med varandra. 

Värdinnans tårtor är alltid underbart goda och så även denna kväll.
En med oreokexbotten och härlig fyllning, dekorerad med hallon.
Och en med glass, maräng, grädde och jordgubbar.
Kan det blir godare?


Tårtätandet fortsätter....



Kalaset fortsatte med musik och här letar Jonas, Johanna och Ulf upp låtar som vi andra önskade. Jodå, det blev både 10 cc, Patrick Hernandez med "Born to be alive " ( som jag btw trodde hette "You see the boy" väldigt länge), Foo Fighters, Springsteen, Hellström, Laura Branigan och många fler.
Några av oss sjöng gärna med, men vi väntade dock förgäves på Mårtens "moves". Förhoppningsvis ( eller inte?) får vi se dem vid något annat tillfälle. hehehe....

Tusen tack för en härlig kväll, kära vänner!

Och jag hoppas att ni mina fina läsare, har fått en bra start på veckan.

Kram på er och håll utkik efter nästa inlägg med kunglig glans.

@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar