söndag 5 juni 2016

Vallmo på gång, snart dagens första kaffe och sen loppis.



Idag är det söndag och snart susar jag iväg på loppis!
Men först kaffe.

Fick ni något regn igår förresten? Här kom det 10 droppar, tre åskblixtar med efterföljande knall. 
När det ändå var på gång så kunde det väl regnat lite mer. 
Det blir till att vattna idag igen, i alla fall på det som är nyplanterat. 

Ha en bra söndag, lite svalare väder idag men soligt och fint. 
Jag har märkt att jag ganska ofta skriver om väder och vind här, 
kalla mig Pohlmanskan om ni vill.  
  
Förresten så är ju denna söndag egentligen som en lördag, 
eftersom vi är lediga i morgon också. Tjoho! 

SNART slår den ut, den första vallmon med sina tunna och skrynkliga blad 
och sen väntar ett helt gäng knoppar till på att slå ut. 


Flera vallmo på gång.

Nej, nu känner jag kaffedoften från köket.

Tjingeling så hörs vi snart igen!
Kram/@nneli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar