lördag 18 juni 2016

Jag älskar mina perennrabatter och nu snart Mr Selfridge.


Jag är verkligen glad för mina rabatter med diverse perenner. 
Där är det alltid något som blommar, för det är liksom tanken.

Färgskalan är främst i vitt, lila, blått och grönt.
Jag är inte helt nöjd med dessa bilder. Det var något med ljuset denna dag. 
Jag återkommer med flera bilder. 

Jag gillar att ha sittplatser lite här och var. 
Det är ju inte så att man använder alla sittplatser lika mycket 
men det ser inbjudande och trevligt ut.  
Här ovan kan man t.ex sitta och beundra rabarbernas tillväxt om 
man nu tycker att det är intressant. Hehehe.

Blå klot och vita klot har jag hängande i träden.
De blir vackra i solljuset.


De här rikblommande Storklockorna hade jag med
mig från vår förra trädgård och de har brett ut sig i hela rabatten.
Finns i både blått och vitt.

Jag skulle önska att ni kunde känna doften av de här små söta nejlikorna.
Bredvid blommar en ovanligt mörk stjärnflocka. 

Salvia i olika färger är tacksamma att plantera.

Pipört i rött eller vitt tillsammans med funkia "funk(i)ar" bra 

Här har jag klippt buxbomen på bredden och genast blev det
rymligare i denna lilla "berså" . 

Pioner har jag i två nyanser av rosa samt i vitt.
De kan man ju bara inte tröttna på.


Ha en fortsatt fin lördagskväll.
Snart är det Mr Selfridge och det ska vi titta på här.

Kram så hörs vi i morgon!       



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar