onsdag 29 juni 2016

Regnet det bara öser ned.....

Regnet det bara öser ner och jag är så blöt om både skor och strumpor....
Minns ni den gamla slagdängan med Siv Malmqvist? 
Faktum är att jag blev ganska blöt när jag skulle plantera klart 
i min nyanlagda rabatt. Jag grävde bort gräs och förberedde igår, sen var jag och köpte massor med planteringsjord och idag var det dags för lite plantering. 
Nu ska jag fortsätta lite senare när det förhoppningsvis blir uppehåll igen här. 
Nu ska jag och Musse äta lite lunch.   

Jag måste visa min fantastiska hortensia som har blommat 
oavbrutet i flera veckor nu.Stora blomklasar i vitt och lime.
  Och jag som inte alls brukar ha tur med dessa blommor. 







Detta är vad som är kvar av midsommarbuketten,
endast några strån som Musse gör sitt bästa för att äta upp.
Tomt även i Daggen-vasen.
Det är ovanligt men jag kan tycka att den ser ganska
ren och snygg ut, även utan blommor.
Dessutom är den superjobbig att diska med alla bubblor
som på insidan ger gropar där allt grönt från växter samlas.
I-landsproblem på hög nivå, yes I know... hehehe  

Nej, nu till lunchen och sen blir det en middagslur
till ljudet av regn som slår mot fönsterrutorna.
Visst är det skönt med semester.   












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar