fredag 17 juni 2016

En kväll med god mat,dryck, böcker, trevligt umgänge och en söt katt.


Igår kväll var det dags för en bokklubbsträff igen. 
Så trevligt att ses igen med god mat, gott vin, 
mycket att prata om och ny litteratur inför sommaren.   

Men innan detta så var jag och lämnade av Johanna hos Bonnie, 
min brors familjs lilla katt. Hon var där och höll denna lilla 
sötnos sällskap under kvällen. 

Värdinnepresenten. 
Det var två charmanta värdinnor denna kväll. 
Ingela som vi var hemma hos och Mia som hade fixat den goda maten.


En av Ingelas vackra och väldoftande rosor.
Vi blev bjudna på en massa gott som rostbiff, skinka, potatissallad,
pate´med cumberlandsås, melon, sallad och goda ostar.
 
 







Kaffe/te och en smaskig chokladmoussetårta avslutade måltiden.

Här är vårt fina boklubbsgäng med en passande bokhyllevägg i bakgrunden,
fylld med diverse litteratur. 


När jag kom hem till brorsan möttes jag av en glad Bonnie och
en lika glad dotter. Vid denna sena timme var det dock endast Bonnie
som ville vara med på bild. Hehehe....  

Nu blir det arbete för min del innan det är dags att inleda helgen.

Ha en fin fredag så hörs vi igen snart!
Kram /@nneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar