torsdag 9 juni 2016

Just nu i trädgården.


Jag gick just precis en runda i vår trädgård tillsammans med en vän och kollega som tittade förbi. Vi pratade samtidigt som vi doftade på rosor.
Dessutom tittade min mor förbi på en snabbfika tidigare i eftermiddag.

Det börjar bli en trevlig samling av olika sorters rosor "in our garden".






Den här clematisen blommar ändå nere vid marken och
jag gillar verkligen färgen.

Nu blir det en dusch och sen vattning i trädgården.

Ha en fin kväll!
Det ska jag ha när jag umgås med årets nior och
ett helt gäng med trevliga lärare.

Kram/@nneli

4 kommentarer:

  1. Så härliga rosor, vet Du vad den flerfärgade heter?

    SvaraRadera
  2. Hej Mimmmie och tack för din kommentar! Rosen heter Rosa Mundi och kallas även för Polkagrisros. Lycka till med att hitta den. Ha en fin helg! :)

    SvaraRadera
  3. Tusen tack för Ditt snabba svar. Googlade litet på den och upptäcker att det är en mutation av Officinalis (apotekarrosen) som jag redan har i trädgården. Den hade passat ypperligt i min trädgård också då jag försöker hitta en del "gamla" växter att komplettera med. Upptäckte också till min glädje att jag kan få tag i den hos min "hovleverantör" Floralinea i Helsingborg. Hoppas på en fin helg med varmt och skönt väder.

    SvaraRadera
  4. TACK själv kära Mimmie för att du tar dig tid att kommentera. Jag hoppas verkligen att du hittar denna ljuvliga ros. Jag älskar också Flora Linnea i Helsingborg. Ha en härlig söndag! Kram och hoppas att vi hörs snart igen! :)

    SvaraRadera