torsdag 2 juni 2016

Utsikt från hängmattan och kreativa elever.



Jodå, det har blivit både hängmattehäng med läsning i 
en alldeles färsk "Sköna Hem" som damp ned i brevlådan OCH städning. 
Men fy tusan vad det var varmt att dammsuga.

Från hängmattan hade jag utsikt över diverse sköna blommor som 
t.ex de här klematisblommorna i två nyanser av blått. 




En daglilja tillsammans med ackleja som finns i hela perennrabatten.
De frösår sig väldigt lätt.




Det är verkligen stooora träd som vi har på vår tomt.



När jag var iväg och jobbade i förmiddags fick jag även äran att fotografera
alla nior som enligt tradition hade klätt ut sig idag.

Nedan ser vi Alexander i tjusig långklänning och
Cornelia och Molly som söta clowner.

 

Cornelia och Molly hjälpte dessutom mig att
arrangera eleverna på bästa sätt,
allt för att fotona skulle bli så fina som möjligt.
Och eleverna blev så nöjda så.
Så kul det var att se alla fantasifulla kreationer.
Det var verkligen inget fel på elevernas fantasi och kreativitet   

Även Skalman med sin ät och sovklocka hade hittat hit minsann.

Eleverna som är med på bild här har jag tillfrågat,
så att det var okej att lägga ut dessa bilder på  min blogg.

Nu blir det vattning av torra växter i trädgården.
Blåst i kombination med värmen gör att det behövs massor med vatten.

Kram på er och ha en fin kväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar