fredag 3 juni 2016

Fredagsbuketten, avslutningsfika och fortsatt värme.

Fredagen är här och fortfarande sol och värme, enligt väderprognosen. 

Första sommarmånaden är inledd och det känns verkligen som sommar. 
En vecka till skolavslutningen idag och det finns en hel del kvar att göra på skolan,
 men det ska nog hinnas med det också. 

Idag har vi haft avslutningsfika (saft, vanilj och kanelbullar) för de duktiga och engagerade eleverna i skolans AMOR, som står för Antimobbing- och antirasism-rådet. 
Där sitter jag med som vuxenstöd.  
Den skolan som jag arbetar på har verkligen satsat mycket på elevdemokrati med många olika råd där man ger eleverna ansvar och tar dem och deras åsikter på allvar.

Jag har även varit med på invigning  på den andra skolan som jag arbetar på. 
Mer om detta i nästa inlägg.

Nedanstående fantastiska liljebukett får bli även denna veckas fredagsbukett. 
Jag köpte den i Stockholm för en vecka sedan och den är lika fin fortfarande. 
Jag har dock fått klippa av stjälkarna en bit för de böjde sig av tyngden av de enorma blommorna.

Ikväll väntar en god middag på altanen och sen fortsatt uteliv. 
Ja, inte festande då utan uteliv i trädgården. Hahaha...   

Ha en fin inledning på helgen så hörs vi snart igen.







Den här enorma kritvita Hortensian köpte jag på Bloom för någon vecka sedan.
Den är vacker men kräver vattning två gånger per dag.
Ja, det är ganska mycket jobb med alla dessa växter både utomhus och inomhus. Men man får ju något tillbaka.

Kram/@nneli














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar