lördag 7 februari 2015

Ännu ett härligt doftljus, tavlan är på plats och nu blir det bakning.

Godmorgon lördag och godmorgon på er förstås! 
Här är det en lugn och stilla morgon. 
Jag går här och irriterar mig lite över den "goda" grytan 
jag skulle göra till middag igår kväll. 
Massor med goda saker hackade och skar jag i och den såg så mustig och fin ut. 
När vi satt där sen vid middagsbordet med tända ljus och tillbehör 
och satte kniven  i bitarna så var de så jädrans sega
 och tråkiga så att det knappt gick att äta. 
Benfri högrev, perfekt till gryta, jo jag tackar ja.... Grrr..... (i-landsproblem, men ändå)


Nåväl, den uppmärksamme ser att jag har ändrat om lite igen i fönstret.
Nu har det "guldiga" hamnat i fönstret istället för på sidobordet.
Här står bl.a det fina och väldoftande Voluspaljuset
som jag fick av kära vänner när jag fyllde år.
Tack Christina och Ulf,
tänker på er varje gång som jag har ljuset tänt.






Tavlan har kommit på plats. Den är speciell men jag gillar den.
Lite småläskig är den allt. 
 


Nåväl, nu ska jag baka bullar och göra en paj till kvällens festligheter.
Vi ska på knytkalas ikväll tillsammans med alla nya och gamla festfixare till cykelfesten
och det blir säkert en supertrevlig kväll.
Mitt bidrag blir en matig paj med
bl.a tonfisk, oliver, rödlök och lite annat.

Enjoy your day!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar